Digitala samhället

Jag är såååå jädrans trött på allt strul hela tiden. Har ni tänkt på att det alltid strular när man kontaktar sitt tv-bolag, telebolag, bredbandsbolag och framförallt när man gör beställningar osv.
I somras flyttade jag, ca 80 meter från min dåvarnade bostad. Inte för att det har med saken att göra :)

Man vill såklart göra en flytt på bredbandet m.m. Jag gjorde en flyttbeställning i mitten av Juni för det skulle ta två veckor och jag skulle flytta in i månadsskiftet Juni/Juli. Det blev ca veckor försenat. Det roliga var att under alla samtal de fick av mig, var det ingen ursäkt som var lik den andra. Det var allt från; problem med det interna systemet, halvkompitenta sommarvikarier, alla tekniker var upptagna till v.31 osv. 

Är man själv sen med en räkning så brinner det till i brevlådan av bara helvete, " betala senast idag, 250 kr i förseningsavgift tillkommer plus 10% ränta på det ursprungliga beloppet plus 10 % på det nuvarnade beloppet"  

En av gångerna jag ringde och skällde fick jag till svar att jag skulle åka runt till folk och testa om mitt modem fungerade hos dem. För var det modemet som var trasigt skulle jag bli ersättningsskyldig...?? 
Det var också på något sätt som att börja om på nytt varje gång, typ; "jaha, kan inte se att du har gjort någon flyttbeställning, märkligt, men vi ordnar det på en gång så har du det inom 5 dagar".  YEAH RIGHT, hade inte hört den förut!

Nu förstår ni, nu har jag missat ett antal Premier league matcher, dagens landskamp och mycket sport och annat roligt p.g.a. att det tydligen är problem med leveranserna när det gäller tv-boxar.
Jag beställde CANAL+ den 12 Augusti, "det bör fungera inom några minuter, max en timme" sa de åt mig.

Jiiipppiiiiiiieee!!!!

Haha...jag gick faktiskt på den. Väntade med spänning, "efter 5 min, nu kanske, attans", " 15 min, nu då, fan" och image33så höll det på¨i några timmar.
Jag blir kinkig och ringer och frågar vad det är frågan om. "Tyvärr vi har tekniska problem". "Men varför sa ni inte det när jag beställde kanalerna då"? "ähh...vi fick det precis"

Nu sitter jag här snart två veckor senare, utan CANAL+ och som råga på allt så fungerar inte någon av de andra kanalerna heller.

Har blivit lovad vid två tillfällen att "den kommer senast imorn" både boxern och tv-kortet.

Inte fan har jag fått någon avi. Blir helt enkelt till att ringa imorn igen och få ett nytt datum som den garanterat inte dyker upp på.

Krångel, krångel och det går aldrig och det är sååå trääääääligt ( på äkta gnällbälts dialekt)

Det kan ta mig fan aldrig bara fungera, inte för mig i alla fall!

// LB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0